Przygotowanie do inwentaryzacji
Zanim utworzymy dokument inwentaryzacji i przystąpimy do zliczania, powinniśmy odpowiednio przygotować do tego magazyn. Podczas tego etapu należy zakończyć wszystkie zadania mające wpływ na stan magazynowy oraz zwolnić rezerwacje zasobowe. Niezakończone dokumenty wydań, przesunięć i zatowarowania zablokują możliwość zliczenia lokalizacji, które wiążą się z wyznaczonymi zadaniami. Jest to istotna kwestia, zważywszy na to, że po rozpoczęciu działań inwentaryzacyjnych, lokalizacje przekazane do zliczania zostaną zablokowane do czasu zakończenia spisu z natury. Uniemożliwi to przeprowadzenie jakichkolwiek innych procesów.
Utworzenie dokumentu inwentaryzacji
Po przeprowadzeniu działań przygotowawczych, kierownik magazynu przystępuje do utworzenia w systemie dokumentu inwentaryzacji. Jego obowiązkiem jest zdecydowanie, które lokalizacje mają zostać policzone. Korzystając z wbudowanej wyszukiwarki i filtrów można zawęzić obszar wyszukiwań wyłącznie do wybranych lokalizacji. Po rozpoczęciu inwentaryzacji lista dodanych lokalizacji zostanie przekazana na urządzenia mobilne.